۱۳۸۸ اسفند ۲۸, جمعه

تشکیل سومین حزب هزارگی

تشکیل سومین حزب هزارگی

گفته می شود که سومین حزب هزارگی به رهبری اقایان عزیز رویش و انجینر عباس نویان (وکیل مردم کابل در ولسی جرگه) به زودی اعلام موجودیت می کند.

پس از سقوط عملی حزب وحدت شاخه های کریم خلیلی و حاجی محمد محقق دو حزب دیگر طی یک سال گذشته عملا جواز فعالیت خویش را اخذ نموده است، یکی حزب نهضت مدنی افغانستان (نما) می باشد که به رهبری انجینر اکرم گیزابی یکی از روشنفکران دلسوخته هزاره و عده ای کثیری از روشنفکران جامعه هزاره با حضور استاد حاجی کاظم یزدانی تشکیل گردید. و حزب دیگر به نام "انسجام ملی افغانستان" تشکیل گردید، که با سرعت قابل توجه ای حرکت خویش را اغاز کرده است، حرکت سریع این حزب باعث حساسیت های بالای رقبای سنتی قرار گرفته است و جیره خواران دربار خلیلی و محقق این روزها شایع کرده است که این حزب تشکیل یافته از دشمنان شهید مزاری می باشد، به همین خاطر آنها از همکنون تدابیر جدی برایی تدویر سالگرد شهید مزاری (ع) اتخاذ نموده اند.

هرچند که این حزب یک ترکیب نا همگون دارد، اما آیا براستی با اندیشه های شهید مزاری سر سازگاری دارد یا نه؟ باید منتظر زمان بود، در صورتی که ادعای جیره خواران درست باشد، در فضای افغانستان این حزب میان هزاره ها مرده تلقی خواهد شد.

اما حزب سوم در حال شکل گیری می باشد، اینکه این حزب چه طرح ها و برنامه هایی را برای خدمت به هزاره ها روی دست خواهد گرفت، هنوز معلوم نیست

|+| نوشته شده توسط یونس حیدری در پنجشنبه 1386/11/11 | آرشیو نظرات

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر