۱۳۸۸ اسفند ۲۹, شنبه

متن کامل مصاحبه مسلم فهیمی علیه شیخ اصف محسنی

متن کامل مصاحبه دوم مسلم فهیمی با تلویزیون امروز در ارتباط شیخ اصف محسنی

با عرض سلام خدمت بینندگان محترم تلویزیون "امروز" من سعید کوهدامنی هستم باز هم در برنامه گفتگوی اختصاصی در خدمت شما هستیم با آقای مسلم فهیمی ژورنالیست و نویسنده توانای کشور.

بینند‎گان محترم بعد از این که تلویزیون امروز گپ‎های را در روز عید سعید فطر{با} جناب آقای محسنی داشتند البته مهمان برنامه قبلا آقای فهیمی فقط در مورد گذشته آقای محسنی چیزهایی را گفتند که اسناد هم دارند و به همین ترتیب در مورد عید فطر از طریق تلویزیون امروز جناب آقای استاد حاج کاظم یزدانی {فقیه برجسته} و یک تن از علماء و روشنفکران کم نظیر کشور ما گفته بودند که عید مردم افغانستان همان طوری که دین ما مهمترین عامل وحدت جامعه ما است، اعیاد از جمله عید فطر نیز نهادی از وحدت امت مسلمان می‎باشد و تمام مسلمانان در تمام جهان به خصوص ما که در کشور اسلامی خود زندگی می‎کنیم. باید در یک روز واحد عید کنیم همان روزی را که از آدرس ادارات دولتی و متصدیان امور دینی کشور ما اعلان می‎شود، اما متاسفانه این موضوع را که تلویزیون امروز عنوان کرد از طرف تلویزیون تمدن حوزه علمیه خاتم النبیین (ص) و حلقه مربوط به آقای محسنی شدیداً به عکس العمل مواجه شد جناب آقای فهیمی در گام نخست به استودیویی تلویزیون امروز خوش آمدید.

فهیمی: عرض سلام و ادب دارم خدمت بینندگان محترم تلویزیون امروز و از شما هم تشکر می‎کنم که یک چنین فرصتی را برای گفتگو فراهم کردید.

کوهدامنی، همان طور که شما و سایر بینندگان عزیز شاهد بوده‎اید، تلویزیون تمدن در برنامه‎های متعدد خود به جای اینکه حاضر شود منطقی در مورد گفته‎های من و شما بحث کند، شروع کرده به نوعی تبلیغاتی که متاسفانه تکراراً یاد آوری شویم، که یک نوع تبلیغات ایرانی به آن نام گذاری کنیم، همان طوری که در ایران وقتی آخوندهای ایران شخصیت‎های مخالف خود را دستگیر می‎کردند، شخصیت‎هایی که از نظر علمی منتقدین جمهوری اسلامی و آقای خامنه‎ای هستند، در کنار سایر جرم‎های‎شان بعداً می‎گویند مثلا در خانه آن‎ها یک دست یا ستور هم یافت شد که به آلات قمار تعبیر می‎شود.

یا مثلا فلم از هنرمندان غربی یافت شد، تلویزیون تمدن شروع کردند به این که مهمانان برنامه ما که جناب شما و جناب آقای استاد یزدانی در برنامه قبلی بودند، ایراد گرفتند و همان طور منکر همان موضوعی را که شما عنوان کردید، شدند، اگر در این مورد کمی توضیح بدهید بعداً می‎رویم سراغ بعضی سوالات دیگر.

فهیمی: البته من در صحبت گذشته خود هم عرض کردم که تلویزیون تمدن و جناب شخص آقای محسنی و حلقات آقای محسنی دیگر راهی برای گفتمان منطقی ندارد و در گفتمان منطقی این ها حاضر شده نمی‎تواند و بهترین راهی را که برای آنها مشخص شده و خود آنها این مسیر را برای خود تعیین کرده راه خشونت است خوب طبیعی بود که در مقابل گپ های که من گفتم که باز هم تکرار می‎کنم که من مستند گپ زدم و آن‎ها باید در این قسمت موضع می‎گرفتند عرضم به حضور شما که من قبل از این‎که مطالب اصلی را خدمت شما عرض کنم به عنوان مقدمه من اشاره می‎کنم که تلویزیون تمدن دیشب گفتند که این افراد مجهوالهویه‎ای که از آنها استفاده می‎شود در تلویزیون امروز، این توهین را به مقدسات اسلامی کرده است، خوب سؤال من این است که اگر ما توهین به مقدسات اسلامی کرده‎ایم اگر توهین به اسلام کرده باشیم ما سؤال ما از آن روحانی که در آن میز مدور اشتراک داشتند( این برنامه بعد از خبر تلویزیون تمدن است) که اگر اسلام محسنی است اگر نماد اسلام محسنی است اگر دین اسلام در قالب آقای محسنی بیرون داده می‎شود این درست است که ما توهین به مقدسات اسلام کردیم که ما اعلان می‎کنیم که ما توهین به مقدسات اسلامی نکردیم ما اسلام را به عنوان دین صلح دوست و به عنوان یک دینی که همه چیز را می‎پذیرد و من می‎خواهم از دین اسلام چیزی را بیرون بدهیم که این دین قابل قبول برای تمام دنیا باشد و مردم دنیا و تمام مسلکها و تمام ادیان دین اسلام را به عنوان یک دین انسان دوست و بشردوست قبول دارند نه به عنوان یک دین خشونت پرور ولی تصویری که جناب آقای محسنی و حلقات مربوط به آن و تعدادی از علما البته باید عرض کنم که در مجموع تمام علما نه ما علمایی داریم که بسیار روشن فکر است، از اسلام بسیار یک تصویر شفاف و زیبایی را بیرون می‎دهد و انها نماد واقعی اسلام است آنها می‎توانند ارزش‎های اسلامی را در جامعه برای مردم بیان کنند ولی آقای محسنی و حلقاتش تصویری را که از اسلام بیرون می‎دهد آن تصویر کاملا در تضاد با چهره واقعی اسلام و کاملا در تضاد با مکتب اسلام و کاملا در تضاد با اهداف انسانی و انسان دوستی دین اسلام است.

کوهدامنی: با تشکر فهیمی صاحب، در کنار مطالب که ایشان از طریق تلویزیون تمدن بیان کردند یک چیز دیگری که روز پنجشنبه اول صبح اتفاق افتاد در تعداد زیادی از مساجد کابل و جاهای دیگر شب نامه پخش کرده‎اند در یک وضعیتی که ما الحمدالله حکومت داریم به خصوص در مرکز کابل همه چیز در سر جای خود است، این جا نظامی وجود دارد محکمه‎ای است وزارتهایی وجود دارد پخش نمودن شب نامه‎ای که در آن تهدید کرده بودند که ما اگر چنین کاری نشر شود، دست به اعمال خشونت آمیز می‎زنیم خود این موضوع چه چیز را می‎رساند و ما تصور ما این است که رژیم آخوندی ایران متوجه شده که مردم افغانستان به خصوص قشر جوان هزاره ما متوجه مداخلات ایران شده و نمی‎خواهد قربانی خواسته‎های شوم رژیم فاشیست شوند یک نوع سراسیمه شدند و از تمام ابزارهای تبلیغاتی می‎خواهند استفاده کنند شما چه طور تحلیلی می‎کنید همین وضعیت را؟

فهیمی: من از این جا اعلان می‎کنم برای جناب آقای محسنی و برای تمام مردم و تمام علما و برای تمام روشن فکران افغانستان اعلان می‎کنم که ما در عصری زندگی می‎کنیم که این عصر عصر خشونت زدایی است دیگر خشونت‎ها تمام شده و ما می‎رویم به سوی یک جامعه مدنی و تا این که یاد بگیریم که زندگی مدنی چی است و به تعبیر دیگر ما از منطق قدرت به سوی قدرت منطق در حرکت هستیم پس طبیعی است عکس العمل‎هایی که این ها نشان دادند در قالب شب نامه این خشونت بارز آقای محسنی و حلقاتش را می‎رساند و من مطمئن هستم که جوانان ما در غرب کابل و علماء ما و روشن فکران ما این گپ را قبول ندارد و این عملکردی که از سوی محسنی صورت گرفته در قالب شب نامه هیچ اعتنایی ندارد جز عده معدودی که وابسته به محسنی هستند این شب نامه‎ای که پخش شده ما این را این طور تعبیر می‎کنیم که این شب نامه اعلان یک جنگ سرد در مقابل روشن فکران افغانستان است و ما از ارگان‎های امنیتی دولت می‎خواهیم جلوی یک چنین حرکت‎هایی را بگیرد و این مشخصاً در داخل مرکز افغانستان یعنی در کابل در نزدیکی ارگ ریاست جمهوری آقای محسنی علناً اعلان می‎کند که اگر چنانچه اهداف ما بر آورده نشود و خواسته های ما بر آورده نشود من کسی را که مرا نقد کرده را ترور می‎کنم، این خودش یک حمله تروریستی است یک فراخوان است برای جنگ نا برابر و یک فراخوان است برای ایجاد فرهنگ ترور در کابل.

کوهدامنی: یک موضوع دیگری را که خیلی خنده دارد عنوان می‎کرد تلویزیون تمدن، این بود که تلویزیون امروز و مسئولین این تلویزیون را متهم به وابستگی به بیگانه گان می‎کند من یک چیز را به بینندگان خاطرنشان بسازم و آن این است که من و جناب آقای محسنی هر دوی ما در ایران تحصیل کرده‎ایم ولی در گفتار ما و کردار ما در هیچ چیز ما کوچکترین آثاری از نفوذ فرهنگ کشور ایران دیده نمی‎شود و به همین ترتیب شما تلویزیون تمدن را با تلویزیون امروز مقایسه بکنید که آن طرف خود حوزه علمیه خاتم النبیین مصارفی را که در تلویزیون صورت می‎گیرد واقعا سرسام آور است اما این طرف ما در تلویزیون امروز شما باور کنید که با کمترین امکانات در حال کار کردن هستیم و بینندگان ما هم حتماً به خصوص طبقه روشن فکر درک می‎کنند وضعیت را با وجودی که در تلویزیون امروز کاملا یک تیم جوان و کار فهم وجود دارد اما به اثر نبود امکانات وافر مثل تلویزیون تمدن ما خیلی کم نشرات داریم. شما این حرف‎های مضحکی را که دیشب تلویزیون تمدن عنوان می‎کرد چه طور ارزیابی می‎کنید.

فهیمی: جالب است برای ما هم خنده آور است واقعا من قبل از این که اشاره به صحبت‎های آن آقای که دیشب صحبت می‎کردند و تلویزیون امروز را و تیم کاری تلویزیون امروز را متهم می‎کردند که این‎ها از سوی خارجی ها تمویل و تشویق می‎شود برای من هم مضحک بود.

من زمانی که در قم دستگیر شدم توسط اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در مقر اطلاعات در بازداشت بودیم و رئیس اطلاعات آن بخش برای ما گفتند در رابطه با مسایلی که در افغانستان مطرح می‎شود و در ارتباط با رسانه‎ها گفتند ایشان این طور می‎گفتند که ما از بعضی مسئولین رسانه‎ها در افغانستان بسیار خوشحال هستیم به خاطر این که آنها از اندیشه ولایت فقیه از تفکر ولایت فقیه از منافع جمهوری اسلامی ایران در افغانستان دفاع می‎کنند یعنی آن‎ها حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران در داخل افغانستان است وبرای ما مشخص هم نکردند که آنها حافظ کدام منافع جمهوری اسلامی است کدام یک از منافع جمهوری اسلامی ایران است ما یک منافع مشروع داریم و یک منافع غیرمشروع داریم اگر این ها حافظ منافع مشروع جمهوری اسلامی ایران است که من باور ندارم خودشان باید ثابت کند ودلیل بیاورد که حافظ منافع مشروع دولت جمهوری اسلامی ایران در داخل افغانستان است با ؟ می‎گویم این‎ها ربطی ندارد اینها نمی‎تواند حافظ منافع باشد چون این بر می‎گردد در رابطه با دولت افغانستان و تعاملی که دولت کشور ما با جمهوری اسلامی ایران دارد طبیعی است که جمهوری اسلامی ایران باید مصالح کشور و مردم افغانستان را هم در نظر بگیرد و مصالح دولت افغانستان را در نظر بیگرد و منافع دولت افغانستان را در نظر بگیرد و متقابلا دولت افغانستان منافع مشروع جمهوری اسلامی ایران را در افغانستان در نظر بگیرد که به هر ترتیب این مسئله ربطی به آنان ندارد ولو این که آن منافع مشروع باشد و ایشان می‎گفتند ما از تعدادی از اصحاب رسانه‎ها ممنون هستیم به خاطر این که اهداف ما را تأمین می‎کنند و از بعضی از اصحاب رسانه‎ها به شدت نفرت داریم و ناراضی هستیم چرا به خاطر این که برعلیه منافع جمهوری اسلامی ایران موضع گیری می‎کنند یعنی منافع جمهوری اسلامی ایران را در افغانستان در نظر نمی‎گیرند من از حاج آقایی که در آنجا مصاحبه می‎کنند خودش باید قضاوت کند وقتی که در قم این حرف زده می‎شود یا در تهران این حرف زده می‎شود آن هم از طرف مقامات مسئول جمهوری اسلامی ایران این حرف زده می‎شود که در لابلای صحبت دقیقاً رئیس اطلاعات قم اشاره کردند که یکی از این رسانه‎ها رسانه تمدن است که در داخل افغانستان حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران است و از منافع مشروع جمهوری اسلامی ایران دفاع می‎کند.

کوهدامنی، یک موضوع دیگر که در چند ماه قبل مشکل که بین تلویزیون امروز و تلویزیون تمدن پیش آمد این که واقعا همان روزهایی بود که سالگرد وفات آقای خمینی در ایران بود یکی از نشریاتی که وابسته به همین رژیم آخوندی در داخل شهر کابل فعالیت می‎کند هفته نامه ای است به نام انصاف و آژانس صدای افغان شما قبول کنید در همان ستون‎های که هفته قبل آن تلویزیون امروز و مسئولین تلویزیون امروز را فحش داده بود نشریه انصاف هفته بعد که سالگرد آقای خمینی بود یک هفته نامه یعنی در یک شماره فکر می‎کنم 7 مقاله در وصف آقای خمینی کسی که چهره مشکل ساز در منطقه است وکسی که در داخل ایران یک عالم بدبختی را بالای مردم خود آورد و کسی که بیشترین روشنفکران ایران را متاسفانه به شهادت رساند در وصف این چنین انسانی این نشریه 7 مقاله می‎نویسد و مداحی می‎کند واقعا خود این مسئله می‎رساند که رژیم آخوندی چه قدر نفوذ در قسمت رسانه‎ها دارد بیائیم پس به این موضوع که خود آقای محسنی در دوره جهاد در بین مردم افغانستان به خصوص مردم شیعه و در بین شیعه‎های ما و در بین قوم قهرمان و شریف و غیور هزاره چه قدر نفوذ دارد؟ ما که معلومات داریم بیشترین مشکلات درون تنظیمی را از آدرس حزب و تنظیمی را که آقای محسنی در رأس آن بود بین مردم شیعه‎ها اتفاق افتیده بود، نظر و معلومات شما در این زمینه چیست؟

فهیمی: من قبل از این که اشاره کنم که جناب آقای محسنی جناب آیت الله محسنی در گذشته چه قدر محبوبیت در بین مردم شیعه افغانستان و چه قدر محبوبیت در بین هزاره‎ها داشته قبل از این که به این موضوع اشاره کنم من باز هم به عنوان مقدمه یک کلمه را یاد آور می‎شوم در رابطه با صحبت‎های دیشب تلویزیون تمدن کسانی که در آن جا تشریف آورده بودند و حضور داشتند در میزگرد بعد از خبر آن‎ها ما برای آن‎ها توصیه می‎کنیم که تا هنوز یاد نگرفته و باید یاد بگیرند چی را یاد بگیرند اخلاق رسانه‎ای را باید یاد بگیرند اخلاق ژورنالیستی را باید یاد بگیرند خوب آن‎ها دست به فحش و فحش کاری زدند در آنجا که این فحش ها عدم منطق آن ها را میرساند و عدم گفتگوی عقلانی آنها را می‎رساند و عدم موضع‎گیری عقلانی آنها را می‎رساند که این یک توصیه ما است که اگر شما واقعا در رسانه کار می‎کنید و می‎آیید در آنجا صحبت می‎کنید و گپ می‎زنید حداقل راه و روش و اخلاق رسانه‎ای را بلد باشید و کمی و یک ذره‎ای باید رعایت کنید و اما در قسمت این که نفوذ و محبوبیت آقای محسنی در سال های گذشته در مناطق هزاره جات در بین جامعه تشیع افغانستان من در صحبت قبلی خود عرض کردم وحالا هم مشخصاً می‎گویم که یکی از چهره‎های مشکل ساز در دوران جهاد جناب آقای محسنی بوده در منطقه و مردم ما هم صحبت‎های من را در تلویزیون امروز می‎بینند چه روحانی چه روشنفکر چه جوان و چه جهادی چه قومندانان، کلا خودشان در جریان است که محسنی هیچ محبوبیتی در بین مردم نداشته .

یک عده قلیلی که در اطراف آقای محسنی بودند، توسط پولی یود که نگه داشته می‎شد پولی که از کشورهای خارجی برایش می‎رسید آن‎ها از آقای محسنی طرفداری می‎کرد دیگر آقای محسنی هیچ محبوبیتی در میان جامعه هزاره‎ها ندارد جز این که مشکل ایجاد کند که من در صحبت قبلی خود عرض کردم که وقتی که حزب وحدت به وجود آمد یعنی حزب وحدت برای این به وجود آمد که احزاب زیادی در جامعه هزاره وجود داشت که همین تعدد احزاب باعث شده بود که یک نوع برخورد منفی در قالب درگیری نظامی ایجاد شود و تداوم پیدا کند بعد خدا رحمت کند شهید مزاری تصمیم گرفتند با توجه به شرایطی که در داخل هزاره جات حاکم بود و با توجه به شرایط که در بیرون از مرزهای افغانستان نسبت به مجاهدین مطرح بود با توجه به شرایطی که در کابل مطرح بود در مراکز ولایات افغانستان مطرح بود در کل شهید مزاری تصمیم گرفتند که تمام احزاب جهادی را یک جا کند و به عنوان یک تشکل جدید و مقتدر هم برای دنیا اهداف خود را عرضه کند و همه موثریت این نهاد را و هم برای مجموعه‎ها و دوستان ما که در داخل افغانستان بوده که بعد جبهه گیری معیاری و عقلانی داشته باشد در راستای حل چالش‎های موجود در افغانستان.

کوهدامنی، همان وقت آقای محسنی موضع‎اش در قبال تصمیم شهید مزاری چه بود؟

فهیمی، آقای محسنی کاملا در این قسمت موضع‎گیری منفی داشت و تلاش می‎کرد در داخل و خارج از افغانستان مخصوصاً در ایران و پاکستان تلاش می‎کرد این پروسه باید خراب شود و طرفدار این قضیه نبودند و حتی خیلی از این مجموعه‎ها را که طرفداری می‎کرد از آقای محسنی ماموریت داده بودند که شما بروید اطلاعات را از داخل جلسات بیاورید بعد اطلاعات را که انها می‎آورند آقای محسنی تصمیم می‎گرفتند هر روز که این جبهه تضعیف شود و این مرکزیت مقتدری که در حال شکل گیری است باید از ریشه ویران کند این تلاش آقای محسنی بود و در بیرون از مرزها هم این تلاش صورت می‎گرفت از طرف آقای محسنی و در داخل افغانستان هم این تلاش‎ها از سوی آقای محسنی صورت می‎گیرد خوب دیگر از این بیشتر ما نمی‎توانیم تصویر شفافی برای شما و برای بینندگان محترم برای علماء برای دانشجویان برای روشنفکران برای نهادهای مدنی افغانستان از این بیشتر تصویر شفاف از آقای محسنی ارائه نمی‎توانیم خود این ها بروند مطالعه کنند بحمدالله این ها در جریان است می‎داند که آقای محسنی جه طور در آن شرایط موضع‎گیری داشت و چه عملکردهایی از محسنی به نمایش گذاشته شد.

کوهدامنی، اگر در مورد صحبت قبلی خود که در برنامه قبلی شما یک موضوع را در رابطه با شهید مشتاق که خداوند مغفرتش کند اشاره کردید در مورد خواهر ایشان من به عنوان یک مسلمان، دینم را وقتی آگاهانه پذیرفتم یکی از دلایل آن این بوده که بعد از توصیه مهمترین هدیه‎ای را که اسلام برای بشریت آورده آن عدالت است.

همین قضیه شهید مشتاق و علت شهادت وی بسیار مشهور است و قضیه ازدواج آقای محسنی با دختر نوجوان و در آن زمان آقای محسنی پیرمردی بود که از نظر جسمی کاملا پوسیده شده بوده و آدم از دست و پا افتاده بوده به دلایل مختلف این خودش یک چیز غیر منطقی به نظر می‎رسد شاید هیچ گاهی یک دختر جوان حاضر نباشد با یک پیرمردی که هیچ یکدیگر را درک نمی‎کنند ازدواج کند خود این موضوع به نظر شما چه طور و یا چه بعد شخصیت آقای محسنی را می‎رساند و چرا به این قضیه‎ای که خیلی مشهور است در بین مردم تا به حال پرداخته نشده در همین قضیه شهادت شهید مشتاق را عرض می‎کنم؟

فهیمی، البته دیشب جناب آقای نیکزاد وقتی که صحبت می‎کرد از جریان شهادت شهید مشتاق ایشان تعبیرشان این بود که بله گلوله در قلب آقای مشتاق اصابت کرده بود در حالی که ما در این قسمت شاهد داریم سند داریم تعدادی از مردم انجا شاهد بوده اند، کسانی که از نزدیک هم دیده بودند حتی افرادی که همراه شهید مشتاق در عملیات شرکت داشتند آن‎ها این صحبت را می‎کرد، که نه تیر از پشت سر خورده بود به شهید مشتاق تیر از پشت سر اصابت کرده بود بعد زخمی شد و بعد از آن می‎خواستند شهید مشتاق را به پاکستان انتقال دهد که متاسفانه در بین جاجی و منگل به شهادت رسید.

یعنی من برای اقای نیکزاد می گویم به عنوان همرزم، از این به بعد در تلویزیون تمدن اگر گپ می زند باید کپ درست بزند. اما در قسمت موضوع ازدواج اینکه این موضوع بسیار یک قضیه مهم است، شما ببینید در ازدواج چند چیز مهم است، یکی از ان عوامل بسیار مهم که باید در نظر گرفته شود، کسیکه می خواهد ازدواج کند و زندگی مشترک را تشکیل بدهد باید دو طرف همدیگر را بخواهد، با توجه به اینکه این مسایل در متون ما ذکر شده است، در فقه جعفری و حنفی ذکر شده است.

و تمام امت اسلامی این را قبول دارد، و علمای ما این را قبول دارند و خود بلد هستند، و خودشان قضاوت کنند، صحبتی را که ما می کنیم اگر اشتباه است، مرا نقد کنند.

و بازهم من تکرار می کنم که من طرفدار نقد هستم، و طرفدار گفتگوی منطقی هستم، هیچ وقت خشونت را ترویج نمی کنیم. و ما بر خلاف فرهنگ ترویج خشونت در افغانستان فعالیت می کنیم، در خصوص جناب حضرت محسنی ببینید یکی از مسایلی که در ازدواج رعایت شود، که باز تکرار می کنم که در هردو فقه ذکر شده است. در متون ما ذکر شده است، و شواهد زیادی وجود دارد، آن تفاوت سنی است یعنی طرفین باید این ملاحظه را داشته باشند که خوب به لحاظ سنی نباید زیاد تفاوت داشته باشند. و طرف قضیه یعنی دختر و پسر !

وقتی ما در جریان محسنی می بینیم خواهر شهید مشتاق در حدود 13 ساله بیش نبوده که به عنوان شاگرد نزد اقای محسنی دروس حوزوی را شروع کده بود، بدون اینکه رضایت داشته باشد، اقای محسنی او را با نیرنگ به عقد خود در می اورد. و به عنوان همسر خود انتخاب می کند.

ما از اینجا اعلام می کنیم که اقای محسنی و علمایی که در اطراف آقای محسنی است، و کسانیکه از این موضوع دفاع می کند، و کسانیکه تلویزیون امروز را متهم می کند و کسانیکه من را به عنوان فرد یا افراد مجهول الهویه قلمداد می کند و خطاب می کند، ما متون داریم، ما شریعت داریم، کتاب داریم، ما اهادیث نبوی داریم، ما اهادیث معصوم داریم، اینها خودشان قضاوت کنند، قران است رفتار و سیره پیامبران است، که همه شان موجود می باشد.

آن عالمی که عمامه را هم بر سر بسته کرده و بعد می گوید، من به عنوان عالم دینی از حوزه خاتم النبیین دفاع می کنم، و من اینجا اعلام می کنم که من علیه حوزه هیچ وقت موضع گیری نداشتم، ما از حوزه های علمیه دفاع می کنیم، اما ما حوزه ای را قبول نداریم که آن حوزه عامل تفرقه باشد، و زیر پوشش حوزه عملیه فعالیت کند. بعد نقشه های خارجی ها را در انجا پیاده کند، عمال خارجی در انجا حضور داشته باشد و اهداف خارجی و ضد افغانی در انجا پیاده شود. من شخصا یاد اور می شوم که یکی از برادران ما در کابل گفتند، که تیم کاری و سیاست گذاری تلویزیون تمدن را ایرانی ها تشکیل می دهند، انجینری که در انجا ساختمان حوزه خاتم النبیین را ساخته ایرانی بوده، و تمام حلقاتی که در اعمار این حوزه حضور داشته بودند، 99 درصد ان از افراد ایرانی بوده است. ما جواب این سوال را که از روحانیت پرسیده بوده ام، اما در مجموع روحانیون را نمی گویم، بلکه تعداد روحانیونی که در اطراف محسنی حضور دارند، که از این موضوع انها حمایت می کنند. و اتهام را به تلویزیون امروز وارد می کنند. باید پاسخ گوی این سوال باشند، با توجه به مسایلی که در متون دینی ذکر شده است.

به عنوان یک روحانی واقعی، و منادی دین مبین اسلام،

کوهدامنی: با تشرک از شما اقای فهیمی

|+| نوشته شده توسط یونس حیدری در یکشنبه 1387/07/28 | آرشیو نظرات

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر