۱۳۸۸ اسفند ۲۸, جمعه

حزب انسجام عید فطردر کابل حرام اعلام کرد

حزب انسجام عید فطردر کابل حرام اعلام کرد!
امروز در کابل رسما عید فطر اعلام شده بود، ما مردم که از مدتها قبل بازی مذهبی دولت همسایه را شناخته بودیم، و در عین حال شناخت نسبی از مسایل فقهی و... اسلامی هم داشته و داریم، زیاد به دنبال این بازی ها نبوده ونیستیم، و معتقد هستیم که عید باید ملی باشد، عید باید وحدت کلمه را حفظ نماید و در یک کلام معتقد به واعتصمو به حبل الله جمیعا و لا تفرقوا می باشیم.

رفته بودم تا کلچه خوری کنم، در بعضی جاها هم که پیسه های باد اورده را در چنین روزهایی تبدیل به بادام و پسته و... می کنند، بخوریم. از جمله رفتم تا کلچه های داکتر فاروغ وردک را بر سر میز اقای داکتر صادق مدبر نوش کنم، در دفتر حزب انسجام ملی،! اما وقتی رفتم تازه پیش پای من داکتر صادق مدبر به همراه داکتر نجفی هم امده بودند، از مدتها قبل شنیده بودم، که انسجام به سوی از هم گسیختگی ره می پیماید، اما باورم نمی شد، (جزئیاتش برای یک وقت دیگر) من هم که انجاها رفت و امد ندارم، به هر حال وقتی داخل رفتم با بر خورد نسبتا گرم داکتر صاحبا و چند ریش سفید و ریش سیاه دیگر مواجه شدم، اما دیدم همه اقایان لبهای خودشان را با گوشه کورتی هایشان پاک کرده اند و تو گویی که امروز عید نیست! اما من عید را برای شان تبریک گفتم! انها گفتند که عید گرفته اید؟ من گفتم ولله من عید گرفته ام مثل مردم، چون "تومانی" نیستم!

شاید این جمله به مذاق داکتر خوش نیامدُ داکتر خنده ای کرد وبه سوی موتر خود روان شد تا برود بیرون عید خوردن!!

اما در دفتر حزب به سفارش اقای محسنی صاحب عید حرام بود!

اقایان دفتر را ترک کردند و ما هم رهسپار کولچی خوری در جاهای دیگر شدیم!

القصه:

حزب انسجام به گفته روزنامه هشت صبح به دستور داکتر فاروغ وردک رئیس اداره امور، رئیس دارالانشاو شورای وزیران، وزیر دولت در امور وکیل چرانی!! و... ساخته شده است.

داکتر صادق مدبر تنها کسی است که توانسته است از بیخ گلوی اقای خلیلی با همه چرب زبانی و لشمی اش بگیرد، اصولا می گوید هیچ کس از بیخ گلوی خلیلی صاحب گرفته نمی توانند، چون خیلی لخشک است، از دست ادم می لخشد، و...

اقای خلیلی تنها معاونی هست در دنیا که صلاحیت دو و نیم فی صدی امضاء احکام ریاست جمهوری را دارد، که خیلی وقتها همان دو نیم فی صد هم در دفتر داکتر صادق مدبر گم می شود!!

در افغانستان رسم است که اصولا هر حکمی از ریاست جمهوری باید در اداره امور طی مراحل شود، وگرنه غیر معتبر است و احکام اقای خلیلی در اینجا بند می ماند!!

با همه این اوصاف اقای شیخ اصف محسنی از مدتها به اینسوی به دستور مقام رهبری ایران اقدام به انشقاق مذهبی در افغانستان کرده است و اینکه اقای صادق مدبر هم این بیرق را بر افراشته است برایم جالب بود

|+| نوشته شده توسط یونس حیدری در چهارشنبه 1387/07/10 | آرشیو نظرات

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر