۱۳۸۸ اسفند ۲۹, شنبه

بيانيه مطبوعاتي در رابطه به رأي اعتماد به اعضاي کابينه

مجمع سياسي راه نو



بيانيه مطبوعاتي در رابطه به رأي اعتماد به اعضاي کابينه

مردم شريف افغانستان!

شما نيک مي دانيد که جناب آقاي کرزي طي 8 سال گذشته بطور آرام و خزنده و تحت نام دموکراسي و مردم سالاري سياستهاي کهنه قبيله سالاري را که ميراث شوم استعمار و سلاطين مزدور است، نهادينه نموده و حاکميت و استيلاي قومي را به شکل مدرن آن تقويه مي نمايد. در اختيار قرار دادن چند پست سمبليک و در کنار گرفتن چند چهره قومي براي توجيه، سياستي بود که درگذشته حتي خون خوارترین حاکم هم اعمال کرده بود. شما شاهديد که در8سال گذشته کسی به جزچند فرد مشخص،صلاحیتی نداشته ومتاسفانه شهامت اعتراض هم درکسی نبود.در دو دور معرفي اعضاي کابينه جدید،سیاست مذکورعلنی شده، پستهاي کليدي را آقاي کرزي به يک قوم اختصاص داده وآنهارادر عرصه هاي اقتصادي، امنيتي، سياسي ،اجرايي، قضايي و عدلي مسلط ساخته است.

مردم شريف افغانستان!

هميشه حکومتهاي که ريشه هاي شان در ميان توده هاي مردم خشکيده است، سر در لاک قومي فرو برده و از اين راه نفاق آلود و ويران گرچند صباحي تغذيه کرده است. اين سياست اکنون در حاکميت آقاي کرزي هويدا شده است زيرا: در گام نخست با دلالي و معامله بالاي سرنوشت اقوام، ملت افغانستان را پاره پاره کرده و در گام دوم از اين فضاي آلوده به گرايشهاي قومي، به نفع قوم خاصي بهره جسته است.

با تأسف اکثريت اعضاي پارلمان افغانستان نيز در جريان بازيهاي آقاي کرزي طي سالهاي فعاليتش نتوانسته است، خود را از دام سه خصلت قوم گرايي، وابستگي به حاکميت و دلالي نجات بدهد. چنانکه در جريان رأي دهي به وزراي پيشنهادي چنين خصوصيتي را به نمايش گذاشتند. هيچ يک از اين رأي دادنها و رد نمودنها بر اساس معيارهاي ملي، ارزشگرايي و شايسته سالاري نيست؛ بلکه بر اساس سازماندهي و دستورات پنهاني ارگ رياست جمهوري انجام شده است.

ما همه مي شناسيم کساني را که اگر خدمتي نکرده اند، لااقل جرمي هم انجام نداده اند، رد شدند ولي کسانيکه دست شان به خون هزاران شهروند ما آلوده است، تأييد شدند؛ زيرا از قوم خاص بودند و منظور حضور مبارک سلطان قبيله.

مردم شريف افغانستان!

ما با تأسف از انحرافيکه در مسير دموکراسي و نظام سازي مدرن پيش آمده و عامل آن آقاي کرزي و دار و دسته اش است، تعهد خود را به مبارزه خستگي ناپذير براي ايجاد تغيير و آوردن اصلاحات اعلام مي داريم.



والسلام

مجمع سياسي راه نو

27/10/1388

کابل

|+| نوشته شده توسط یونس حیدری در جمعه 1388/11/02 | 5 نظر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر