۱۳۸۸ اسفند ۲۹, شنبه

سرگهای انتخاباتی

سرگهای انتخاباتی

خلیلی به بهانه سرگ در جستجوی دفینه !!

چند روز پیش سفری داشتم تا شهر یکاولنگ ولایت بامیان، از مسیر دره غوربند رفتم و از مسیر کوتل آجکگ برگشتم کابل.

وقتی وارد دره غوربند شدم، با چیزهای جدیدی مواجه شدم، همه به شدت در حال ساختن زیر ساختهای سرگ بودند، وارد دره که شدم تقریبا تا نزدیکی های کوتل شیبر این شدت کار جریان داشت، اما پس از آن دیگر اثری از کار نبود، به یاد سال گذشته افتادم که در مسیر میدان شهر – بامیان نیز به شدت کار ساخت سرگ تا کوتل اونی جریان داشت، این شدت کار تا زمانی ادامه یافت که مناطق پشتون نشین پخته کاری شد، اما پس از آن تمام پروژه بامیان – میدان= کابل متوقف گردید.

نمی دانم واقعا این بار سرگ از دره غوریند از کوتل شیبر عبور خواهد کرد یانه؟

وارد بامیان می شوم، شب را در شهری که تنها یک کیلومتر سرگ پخته دارد، می مانم، بخشی از آن سرگ را هم ساکنان شهر بامیان کاه گل کرده اند، کاه گلی که به گفته شهریان بامیان، 6 سال گرنتی دارد!!!

از بامیان حرکت می کنم به قصد رسیدن به یکاولنگ، مسیر راه بازهم شور و حرارت سرگ سازی جریان دارد، اما به یادم می آید که 52 روز دیگر انتخابات برگزار می شود، آیا بعد از انتخابات هم این فعالیت ادامه پیدا خواهد کرد یا نه؟ به جوابش فکر نمی کنم، به این فکر می کنم که چندین کمپنی به شدت دارند کار می کنند، محروم ترین مناطق دنیا، امروز در خود ده ها ماشینری را جای داده است، (لودر، گریدر، اسکواتر، دمترک، رولر و...)

به منطقه سر حوض شاه می رسم می بینم که کمپنی غلغله گروب که متعلق به کریم خلیلی می باشد در آن قسمت کار می کند، از سر حوض شاه تا منطقه نیک را این شرکت عهده دار ساختن سرگ اش ، شده است، کسی را می یابم، که در ان شرکت کار می کند، آشناست، می پرسم مسئولیت این پروژه را چه کسی عهده دار شده است، می گویند ضیاء خلیلی( برادر کوچک وی) اندکی سکوت بر من مستولی می شود، ضیاء خلیلی، سر حوض شاه تا نیک، !!!

سر حوض شاه همانجایی است؛ که قبلا آقای خلیلی توانسته بود با شکافتن دو قبر، دو جنازه مومیایی شده را کشف و از کشور خارج نماید، حالا برای من خیلی جالب است که کمپنی ساختمانی اقای خلیلی اقدام به ساختن سرگ در همان منطقه کرده است، از کسان دیگر موضوع را پیگیری می کنم، به حقیقت نزدیک تر می شوم، گروپ غلغله گروپ همچنان در حال کاوش های غیر قانونی در منطقه می باشد، بهانه هم دارند که آنها برای ساختن و اعمار سرگ آمده اند، و هیچ کس هم جرأت ندارد که بگوید این کاوشهای غیر قانونی و غیر مجاز است.

این در حالی است که منابعی در بامیان که نخواستند نامشان فاش شود، اعلام کردند که؛ سفر اخیر آقای خلیلی به بند امیر به بهانه اعلام کردن بند امیر به عنوان پارک ملی در حقیقت برای انتقال 12 قلم اثار عتیقه به دست آمده از این مناطق بوده است. و...



|+| نوشته شده توسط یونس حیدری در دوشنبه 1388/04/15 | آرشیو نظرات

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر